Få tips til skiferien af SnowTrex’ ski- og snowboard-VIPs

11-12-2012 - Maria Toft Madsen

Rosi Mittermaier, Christian og Felix Neureuther samt Nicola Thost giver deres bud på en god skiferie.

SnowTrex, specialarrangører af vintersportsrejser, har fået fire tyske ski- og snowboardprofs som eksperter: Rosi Mittermaier, Christian Neureuther, Felix Neureuther og Nicola Thost giver i december 2012 SnowTrex-kunderne tips om skiløb, skiområder og snowboarding. De fire sportsudøvere fungerer som eksperter i den aktuelle vintersæson.

På SnowTrex.dk præsenteres de fire vintersportseksperter: Rosi Mittermaier og Christian Neureuther giver tips om familieferie, Felix Neureuther giver sit bud på særligt skønne skiområder, og Nicola Thost nævner de vigtigste kriterier for at få en spændende snowboardvinter. Klikker man på eksperternes tips, får man også under tipsene særlige hoteltilbud til eksperternes temaer indenfor familieboliger, skønne skiområder og snowboardparks.

Eksperterne Rosi Mittermaier er dobbelt olympisk mester, verdensmester og har repræsenteret Tyskland siden 1976. Hendes mand Christian Neureuther har også været professionel skiløber med 13 tyske titler og seks gange vinder af world cup-løb i slalom og kæmpeslalom. Felix Neureuther, Rosi Mittermaiers og Christian Neureuthers søn har i sin karriere vundet to world cup-løb samt otte tyske titler. Udover top-skiløberne, hører også snowboarder Nicola Thost til SnowTrex‘ ekspertteam. Nicola Thost er den første olympiske snowboardvinder i halfpipe. Derudover er hun også dobbelt vinder af ISF-World-Pro-Tour og har flere gange været kåret som årets snowboarder.

Tips De fire VIP-eksperter præsenterer hver deres tema: Rosi Mittermaier og Christian Neureuther giver tips til familierne. De deler ud af deres mangeårige erfaring og kendskab til masser af skiområder i forhold til familieskiferie. Ikke kun valg af skiområde er vigtigt for en familieskiferie, vigtigt er også boligen og budgettet. Tv-kanalen ARDs skiekspert Christian Neureuther kan ikke kun hjælpe med tips til familieskiferien, han giver også gode tips til en god skiferie udenfor pisterne.

Som flere gange vinder af world cup-løb har Felix Neureuther lært mange skiområder at kende og ved, hvad man skal kigge efter, når man skal vælge et skiområde. Et top-skiområde er ikke kun kendetegnet ved sit km-antal af pister. Det er også vigtigt at kigge på skiområdets højdebeliggenhed eller kombinationen af spændende skovnedfarter og skønne udsigter ud over tykt snedækkede bjergtoppe. I sine anbefalinger af skiområde giver Felix Neureuther sine erfaringer videre til SnowTrex-kunderne.

Felix Neureuther siger: “Jeg bliver tit spurgt, hvad der efter min mening er et top-skiområde. Et top-skiområde er for mig afvekslingsrigt samt udfordrende på pisterne eller i terrænet. Skiområdet skal have en vis størrelse og en ordentlig højdebeliggenhed”. Det mest ideelle, mener Felix Neureuther, er et skiområde, som består af et endeløst, hvidt „månelandskab“ med udsigt ud over mange bjergtoppe og spændende nedfarter i en skovregion. “Så har man alle forudsætninger for en super uge i sneen”, siger Neureuther Junior. Pga. den efterhånden gode kunstsne er skiløbet imidlertidigt også godt selv, når vinteren ikke bringer nok sne.”

Ud over top-skiløberne hører også en succesrige snowboarder til teamet: Nicola Thost er den første olympiske snowboardvinder i halfpipe. Derudover er hun dobbelt vinder af ISF World Pro Tour og flere gange kåret til årets snowboarder. Nicola Thost svarer på spørgsmål omkring de bedste snowboardområder uden irriterende træklifte og lange slæbestrækninger. Hun har også kendskab til de største og mest afvekslingsrige funparks.

Hendes tanker omkring et godt snowboardområde formulerer Nicola Thost sådan: “Der er mange skiområder, som har en snowpark, halfpipe eller boardercross til snowboarderne og til freestyle-skiløberne. Snowparks ligger for det meste udenfor de normale pister. En god snowpark skal være udbygget efter et top-koncept og skal dagligt shapes for at sikre max. sjov og sikkerhed. Passende til kickers og rails er også elementer som chill out area, musik samt restaurant i nærheden. Den bedste snowpark er som én stor legeplads. Hvis alt stemmer overens, får man de fedeste oplevelser på board.”

TravelTrex GmbH havde i sæsonen 2010/11 med mere end 106.000 rejsende en omsætning på 33,5 mio. euro. På firmaets kontor i Köln har TravelTrex 100 ansatte. Med “brandet” “SnowTrex” er virksomheden førende på markedet indenfor skirejser og kører med et konstant voksende program med mere end 200 rejsemål og 1.200 indkvarteringer i næsten alle bjerge i Europa og i USA. Under “brandet” “HolidayTrex” byder firmaet på rejser til alle årstider. Via www.snowtrex.com og www.holidaytrex.com samt via vores callcenter (begge dele på forskellige 17 sprog) sælger TravelTrex sine rejser til hele Europa. Derudover lægger firmaet ikke blot vægt på direkte salg, men samarbejder også med over 600 aktive internetportaler og rejsebureauer samt nævneværdige partnere både i og udenfor rejsebranchen.

For yderligere informationer, billedmateriale og priseksempler samt hjælp til søgning, kontakt venligst:

TravelTrex GmbH E-mail: info-dk@snowtrex.com Maria Toft Madsen Tlf. +45 89 88 11 67

• tirsdag, 11. december 2012
  • Forfatter: Maria Toft Madsen